zondag 8 februari 2009

Het voorbije weekend...

Vrijdagochtend het vlees voor het avondeten vergeten uit de diepvries te nemen en 's avonds waren we allebei vrij vermoeid van de week, dus waren we het snel eens om ons te verwennen met een vervroegde 'valentijnsdiner' in Aarau. Na wat zoeken een beetje onverwacht achterin op restaurant 'Einstein' gestoten (Einstein is hier inderdaad nog naar zijn middelbare school gegaan, alvorens naar het ETH in Zürich te trekken). Het was een geweldige meevaller: een trendy restaurant met lekkere gerechten, vlotte bediening en moderne inrichting.


Zaterdag was het trainingsdag. Nele ging naar de fitness, ik vond op de kaart een berg die nog net iets hoger is als de berg van vorige week, dus deze keer trok ik naar de Homberg (776 m). De beklimming was heel wat korter dus heel wat steiler als die van de Gisliflueh (772 m) en de top had echt geen 20 m verder mogen liggen of ik was er niet geraakt. De top was echter helemaal bebost en lag in de mist, dus van een mooi uitzichtspunt was hier geen sprake. De afdaling liep deels langs de noordflank waar nog behoorlijk wat sneeuw lag. Door een te gladde pad ben ik beginnen door te steken door het bos, maar ik leek toch ergens anders uit te komen dan ik hoopte. Met behulp van de GPS-functie van de Garmin Forerunner ben ik dan uiteindelijk terug op bekend terrein gekomen (oriënteurs, nogmaals bedankt, die Forerunner is echt een geweldige trainingspartner!). Uiteindelijk 16 km gedaan (met 565 klimmeters) in 1u30, dat volstond wel... In de namiddag hebben we dan nog ons laatste meubelstukken (salontafel & TV-meubel ineengestoken).





Zondag is het weer behoorlijk beginnen sneeuwen, en aangezien het nergens goed weer was in Zwitserland, zijn we de binnenstad van Zürich gaan bezoeken. Ook al kom ik daar dagelijks, eigenlijk kende ik vooral de straten tussen het station en het werk. Eerst zijn we door de Bahnhofstrasse gegaan, de duurste straat in de naar verluid meest welvarende stad ter wereld waar je altijd wel een Louis Vitton, Cartier of Channel kan vinden. Verder is Zürich een stad met redelijk wat kerken, steegjes, pleintjes, ... en een netwerk van tramlijnen langs alle kanten. Ten slotte nog naar het Schweizeriches Landesmuseum geweest waar vooral de tentoonstelling van de Swiss Press Photo ons aansprak.

Foto's Zürich

Het weekend is alweer voorbij, op naar een nieuwe werkweek...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten