vrijdag 5 juni 2009

EMBO!!

Goed nieuws: Hotel Edelweiss kan nog wat langer open blijven! Vorige week werd bekend gemaakt dat ik een EMBO postdoc beurs krijg voor het jaar 2010, verlengbaar tot eind 2011. Daarmee valt er een hele last van me af omdat ik nu niet meer verder op zoek moeten gaan naar centen om mijn contract dat eind 2009 afloopt te verlengen (Nele had reeds een contract van onbepaalde duur). De eerste 5 maanden zijn zo snel voorbij gegaan, dat 1 jaar zo kort leek, zeker als je bekijkt hoeveel administratieve rompslomp we al gehad hebben. Ook professioneel gezien is 2 of 3 jaar zinvoller dan 1 jaar, zodat ik vroeg of laat ook de vruchten kunnen plukken van de inspanningen in het eerste jaar.


Nele werkt ondertussen ook 100% full time, en dat kan u zien aan het aantal posten op de blog. Dat wil niet zeggen dat we ondertussen stil gezeten hebben. De voorbije weekends hebben we vooral de Jura aangedaan, zijn we naar Duitsland geweest (weekend voor 30 jarig jubilieum van mijn ouders) en de Belgische Hoge Venen (jaarlijks Salvastweekend). Met de collega's heb ik ook deelgenomen aan de SOLA estafette, de grootste aflossing van Zwitserland. 800 ploegen van 14 mannen leggen elk meer dan 100 km af. Ikzelf deed 61 minuten op 14,4 km met 300 hoogtemeters (159e op 804). 's Avonds hadden we dan een gezellige BBQ op het dakterras van ons instituut. Nadien was er ook nog eens BBQ bij een collega thuis. We kunnen dus alleen maar vaststellen dat die Zwitsers graag BBQen...


Dit weekend wordt geen schitterend weer voorspeld en gaan we het rustig houden: winkelen, appartement kuisen, trainen & fitness, en de dingen die zijn blijven liggen opruimen... De boog kan niet altijd gespannen staan.

6 opmerkingen:

  1. Super nieuws Yves! Weer wat zorgen van de baan voor jullie dan... Dat geeft ons slokkers ook wat meer tijd om onze trainingsstage in Aargau te plannen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad zeer goed nieuws. Ik had het hier al op de labovergadering gehoord, maar wil u toch zelf eens feliciteren met de mooie beurs. Geniet van Zwitserland, uw werk, alle bbq's,...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Yves!

    Leuk om te lezen dat alles goed met je gaat! Kristof is ondertussen al helemaal aan het wegdromen bij de gedachte aan een vakantie in zwitserland. Misschien passeren wij binnenkort dus even, wanneer we in de buurt zijn ;-)

    Groetjes
    Liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liesbet, tijdig iets laten weten zou ik zeggen, ons hotel heeft maar één kamer en voor de zomer zit ze stilaan meer en meer vol...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yves,

    Het was niet te bedoeling om jullie te komen lastig vallen hoor. We zouden gewoon in de buurt ergens logeren en eentje komen drinken :-)

    Dus geen reservaties noodzakelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen