zondag 28 juni 2009

This was fun!!

Vandaag is het éindelijk gelukt om gps-gegevens van mountainbike-routes die ik online had gevonden, te exporteren naar mijn Garmin Forerunner. Ik wist al lang dat dit moest lukken, maar telkens ik het probeerde kreeg ik 'error' meldingen. Ik had de hoop bijna opgegeven, maar na een aantal software en driver updates lukte het dan plotseling wel, en een half uur later zat ik op mijne fiets.

Eerst ben ik naar de start gereden die ongeveer 7 km van hier is. Daar heb ik dan de Garmin polshorloge stevig en onbeweeglijk aan mijn stuurstang bevestigt, zodat ik de route gemakkelijk kon aflezen van de display. Dit ging heel goed, enkel waar ik een weg moest inslagen die maar een kleine hoek maakte met de weg waarop ik reed, liep het af en toe mis. Na 50 m krijg je dan al wel een melding dat je van de route zit, dus dat is snel hersteld. Aanvankelijk was alles vrij vlak, maar de twee beklimmingen in het terrein waren toch wel uitputtend. Gelukkig staan er in Zwitserland af en toe bronnetjes waar de drinkbus op een warme dag zoals vandaag kan bijgevuld worden. Uiteindelijk 42 km op de teller, met 600 klimmeters.

Traject in vogelperspectief



Bij elke beklimming ging de harstlag omhoog, bij afdalen was er recup


Ondertussen is Nele terug veilig geland in Zwitserland, weliswaar in Génève, dat is nog 2,5 uur met de trein tot in Aarau. Zürich zou veel dichter zijn, maar aangezien er op de lijn Brussel-Zürich een bijna monopolie is, zijn die tickets tot 4 keer duurder in vergelijking met Brussel-Génève, ongelooflijk eigenlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten