zondag 5 april 2009

Eerste overwinning op Zwitserse bodem

en nog wel van start tot finish aan kop gehangen. Ik moet deze klinkende titel al wel meteen relativeren want ik heb deze keer een categorie lager gelopen...

De lente is volop in het land en het was een schitterende dag voor een wedstrijdje, ik had er zin in. Deze keer was ik niet alleen, onderweg naar de Zürcher Oberlander OL pikte ik Dominik (collega) en Debbie (universitaire OL-ploeg) op. In de open reeks kon ik kiezen tussen HAL, HAM, HAK en HB (van lang naar kort). Het werd HAM met 7.2 km en 240 m stijgen. Het terrein had misschien iets meer weg van de Ardennen dan van Zwitserland. De wedstrijd was goed met een snelle, vrij vlakke start, maar toch een drietal minuten laten liggen. En dan onverwacht op de eerste plek beland, dit toont in eerste instantie toch wel de kloof tussen HAL en HAM aan. Volgende keer wordt het terug HAL.




Gisterenavond was het hier vlakbij trouwens het Zwitsers nachtkampioenschap. Bij de mannen was het opnieuw de onvermijdelijke Daniel Hubmann die kampioen werd (hij haalde Mathias Merz met 3 min in), bij de vrouwen de voor mij onbekende Ines Brodmann.

Meer

4 opmerkingen:

  1. Dus haalde slok vandaag niet enkel de aflossingsoverwinning op de orient-show, maar zelfs een 2e internationale overwinning in Zwitserland..
    Knap gedaan, Yves!
    groeten,
    Desmond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chapeau! Beter winst, dan meedraaien in de anonimiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ines Brodmann niet gekend?
    dan heb je ze nog niet gezien ;-)

    Proficiat met overwinning, de trein is vertrokken.
    Winston

    BeantwoordenVerwijderen