zondag 26 april 2009

54. Bucheggberger OL

Het weer was mooi vandaag, dus een ideale dag om nog eens een wedstrijdje mee te pikken. Het BK middle distance in de belgische Oostkantons was net iets te ver weg, maar ten zuiden van Solothurn werd de 54e Bucheggberger OL georganiseerd, op - voor mij voor de eerste keer - een redelijk vlak terrein in Zwitserland. De benen voelden nog wel wat stram van de training van gisteren.


(klikken en vervolgens op het vergrootglas voor maximale resolutie - deze keer wegkeuzes ook ingetekend)
Deze keer heb ik opnieuw het parcours HAL (10.3 km, 120 hoogtemeters) gekozen. Een mindere start met wat missers aan post 2 en 3. Later ook aan post 10 eerst bij een foute post uitgekomen, maar nadien heb ik eigenlijk geen technische fouten meer gemaakt. Het was vooral weer opletten op de grondbegroeiing voor de wegkeuzes. Ondanks dat ik niet te snel van start gegaan was, waren de laatste 2 kilometers conditieel toch nog bijzonder zwaar. Uiteindelijk 23e op 45 lopers, ik schuif toch al iets op richting de eerste helft van het pak.

Ik begin ook stilaan het typische zwitserse terrein (althans van het Flachland) te kennen. Eigenlijk helemaal niet zo technisch, en als het niet te steil is zoals vandaag denk ik dat een paar vlamingen hier wel goede resultaten zouden kunnen lopen (het podium van vandaag heeft wel bijzonder hard gelopen - ong. 5'10"/km). Binnenkort misschien eens gaan lopen in de Jura in het westen van Zwitserland, ik heb vandaag een flyer gezien en het terrein ziet er daar heel wat uitdagender uit.

Resultaten (de vermelde afstanden kloppen wel niet)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten