vrijdag 14 augustus 2009

Gastfreiheit

Gastvrijheid. In Van Dale omschreven als: 'gulheid in het onthalen of herbergen van gasten'.

Afgelopen week ben ik te gast geweest bij Nele en Yves. Na een week vakantie in de Franse Alpen ben ik naar hier gereden om nog een week te fietsen in de Jura. Toen ik hun vroeg of het een probleem was dat ik een week kwam logeren, was ik al direct van harte welkom. Vorige week zaterdag ben ik hier gearriveerd. En ... het regende.

Meteen met Nele mee naar de winkel. Als ik iets nodig had voor de komende week, mocht ik het gerust meenemen. Daarna kwam Yves thuis van een zesdaagse oriƫntatiewedstrijd in de Zwitserse Alpen. "Joris, doe gerust alsof je thuis bent." Woorden die vaak gezegd worden. Maar het is niet altijd even gemakkelijk om deze woorden ook om te zetten in een echt 'thuis-gevoel'.

Afgelopen week heb ik mogen ervaren hoe twee heel goede vrienden mij een echt thuis-gevoel hebben gegeven. Ze hebben me hier heel gastvrij ontvangen. Hun huis was voor een weekje mijn thuis.

Nele & Yves,

Bedankt om mij hier een week te ontvangen. Bedankt dat ik me hier een week heb mogen thuis voelen. Jullie zijn altijd welkom bij mij in Belgiƫ. En ik zal ne keer voor jullie koken als ge langskomt. Nog veel plezier hier in Zwitserland. Profiteer ervan!! Maar we wachten al op jullie terugkomst...

Joris.


Wij zijn blij dat die kookbelofte eindelijk op 'papier' staat :-)

Nele & Yves

Geen opmerkingen:

Een reactie posten